Artykuły sponsorowane

Opis tekstowy w sklepie internetowym

  
Tworzenie oprogramowania napędzającego sklep internetowy wymaga współpracy ze strony właściciela, marketingowca i samego dewelopera-programisty. Testowane są różne rozwiązania wyświetlania produktów jak i stron kategorii. Tu też właściciel najczęściej umieszcza opis samej kategorii, by przybliżyć jej zawartość użytkownikom.

W trakcie projektowania można jednak napotkać kilka problemów, które mogą położyć się cieniem na wyglądzie sklepu internetowego. Weźmy na przykład sklep z programami komputerowymi, w którym na pewno się znajdzie kategoria Corel Draw, jednego z najlepszych programów graficznych. Opis, o którym była mowa zajmuje bowiem dodatkowe miejsce, a więc może utrudnić ekspozycję produktów przez użytkowników, którzy korzystają z komputerów o mniejszych rozdzielczościach ekranu. Jest jednak wyjście z tej sytuacji.

Część opisu można schować pod przyciskiem "pokaż więcej", który po kliknięciu wysunie się. Będzie to możliwe dzięki wykorzystaniu prostej funkcji napisanej w JavaScripcie. Musimy mieć na względzie, że opis nie może stać się głównym elementem strony, bo przecież ma wspierać sprzedaż, a nie konkurować z listą produktów o uwagę klienta.

Przygotowanie trafnych opisów do wszystkich kategorii jest nie lada wyzwaniem. Stosowna analiza powinna dotyczyć strategii pozyskiwania ruchu, charakterystyki docelowej grupy konsumentów, wreszcie stan zasobów ludzkich w firmie. Powyższe zastrzeżenia i uwagi nie unieważniają znaczących korzyści, jakie właściciel sklepu może odnieść decydując się na sporządzenie omawianych opisów. Taki zabieg szczególnie przyciąga uwagę słabiej zorientowanych użytkowników. Ciekawe informacje dodatkowe o asortymencie posiadają też kluczowe znaczenie w procesie pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych.

zdjęcie: PublicDomainPictures.net

Podobał się artykuł? Myślę, że tak. :) Czekam na Twój komentarz poniżej. Bądź ze mną na bieżąco na Facebooku i obserwuj mnie na X.
1
KOMENTARZ

BĄDŹ ZE MNĄ NA BIEŻĄCO
NA FACEBOOKU ORAZ X  

1
KOMENTARZ



WYŚLIJ
E-MAILEM

WERSJA
DO DRUKU

SUBSKRYBUJ
KANAŁ RSS


BĄDŹ ZE MNĄ NA BIEŻĄCO
NA FACEBOOKU ORAZ X

Komentarze 

OD NAJSTARSZYCH  •  OD NAJNOWSZYCH
13.04.2016, 11:34 #1
Teksty dotyczące oferty sklepu internetowego powinny być przede wszystkim treściwe i chwytliwe. Kiedy wchodzę na stronę, na której widzę tekst objętości 4000 znaków to odechciewa mi się tyle czytać o danym produkcie. To ma być oferta a nie artykuł w jakimś miesięczniku.
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
Pasja. Każdy ma swoją