Blog

Cal.pl, czyli dla mnie najlepszy hosting

  
Uwaga! Artykuł jest z 2010 roku, przez co treści i opinie w nim zawarte mogą być (i według wielu doniesień, chociażby tych z komentarzy poniżej, już są) nieaktualne.

Przez ostatnie 2 lata spotkałem się z wieloma opiniami na temat hostingu w cal.pl. Również przez te 2 lata zdołałem sobie wyrobić opinię na temat tej firmy. Chciałbym ją właśnie tutaj wyrazić.

Z firmą po raz pierwszy spotkałem się w wakacje 2008 r., kiedy to chciałem wznowić działanie mojej strony. Od początku wiedziałem, że darmowe hostingi odpadają ze względu na to, że moja strona z czasem zacznie się rozbudowywać, jak również dlatego, że takie hostingi są po prostu niepewne. Zresztą już miałem z tym związane doświadczenia z przeszłości. Na cal.pl trafiłem trochę z przypadku, gdyż zobaczyłem tą nazwę w domenie pewnego serwisu wielotematycznego, który był całkiem ciekawy i nawet mi trochę imponował. :) Ceny w cal.pl od razu wydały mi się konkurencyjne, tym bardziej, że akurat była promocja "Tea Server" - całkiem niezłe parametry, za całkiem niezłą cenę. Ale jak to wygląda naprawdę?

Stosunek ceny do parametrów konta
Muszę przyznać, że ceny w cal.pl są całkiem korzystne. Chodzi mi zarówno o hostingi jak i o domeny. Na przykład całkiem optymalny pakiet Ace Extra - 20 GB pojemności i 250 GB transferu to koszt prawie 160 zł brutto. Za to koszty domen są naprawdę konkurencyjne. Weźmy np. domenę .pl: w home.pl za rejestrację domeny zapłacimy 12 zł, tyle samo co w cal.pl. Prawdziwa różnica pojawia się dopiero przy przedłużeniu domen - w home.pl zapłacimy aż 120 zł, za to w cal.pl - jedynie 55 zł. Trzeba wspomnieć, że możemy starać się o jakieś rabaty, jeśli tylko jesteśmy stałymi klientami. Negocjacje wchodzą w grę, o czym sam się przekonałem. :)

Oprócz wspomnianych wyżej serwerów wirtualnych, cal.pl oferuje nam również serwery dedykowane (VPS), które są przeznaczone do poważniejszych projektów, które wymagają lepszych maszyn. Jeżeli chcielibyśmy odsprzedawać nasz hosting, powinniśmy wybrać opcję reseller, która jest również w ofercie cal.pl. Ceny są adekwatne do wybranego pakietu.

Gwarancja jakości 99,9%
To nie jest żart! Jeśli ktoś nie wierzy, nie sobie sprawdzi uptime mojej strony w stopce. Serwery rzeczywiście są cały czas monitorowane przez administratorów, a w razie jakiejkolwiek awarii - szybko naprawiane. Przyznam szczerze, że przez te 2 lata nigdy się nie spotkałem z sytuacją, żeby moja strona nie działała.

Doskonały kontakt
Spotkałem się z opiniami, że manager cal.pl odpowiada jakimiś półsłówkami. Może to i prawda, lecz czy jest potrzeba pisania elaboratów, kiedy się chce przekazać sedno sprawy? Uważam, że nie. Biuro zawsze do mnie pisało konkretami, odpowiadało na wszystkie zadane przeze mnie pytania, nawet niepotrzebne, i co najważniejsze: szybko i praktycznie w każdy dzień tygodnia. Przez to bardzo sobie cenię z nimi kontakt.

Inne usługi i dodatki
W cal.pl mamy do dyspozycji całą paletę usług i dodatków, przez co praca staje się łatwiejsza. Możemy im zlecić stworzenie swojej nowej strony internetowej, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, całkiem tanio wykupić renomowane certyfikaty SSL, jak również zlecić stworzenie Biuletynu Informacji Publicznej, który jest wymagany przy instytucjach państwowych. Ale to nie wszystko. Mamy również do dyspozycji kilka usług związanych stricte z serwerem, jak na przykład praca administratora czy przywrócenie backupa plików (który jest tworzony codziennie).

Drogi Czytelniku, prośba do Ciebie!
Piszę ten artykuł od siebie, jak doskonale widzisz, nie jest on komercyjny. Cal.pl jest dla mnie najlepszym rozwiązaniem hostingowym. Jeżeli uznasz, że również chciałbyś się przekonać o tym tak jak ja, byłbym Ci bardzo wdzięczny gdybyś wszedł na stronę cal przez specjalny link partnerski: www.cal.pl/?pp=11168. Uczestniczę w programie partnerskim cal.pl, przez co za każdego zdobytego przeze mnie klienta, firma płaci mi 20% jego zakupu. Byłoby mi bardzo miło, gdybyś z tego przywileju skorzystał. :) Gdybyś chciał, możesz go również przesłać znajomemu, za co Ci bardzo dziękuję. ;)

Dyskusja
Zdaję sobie sprawę z tego, że nie każdy mógł mieć z tą firmą miłe relacje, jednak chciałbym jeszcze raz podkreślić, że ich hostingi są naprawdę godne zaufania. Należy jednak pamiętać o wyborze odpowiedniego, gdyż do wymagających projektów hosting wirtualny się na pewno nie sprawdzi, w żadnej firmie. Z tego najczęściej powstają problemy, które później są opisywane na różnych stronach wyrwane z kontekstu. W razie jakichkolwiek pytań, proszę rozpocząć niżej dyskusję. :)

Podobał się artykuł? Myślę, że tak. :) Czekam na Twój komentarz poniżej. Bądź ze mną na bieżąco na Facebooku i obserwuj mnie na Twitterze.
53817
WYŚWIETLEŃKOMENTARZY


BĄDŹ ZE MNĄ NA BIEŻĄCO
NA FACEBOOKU I TWITTERZE  

53817
WYŚWIETLEŃKOMENTARZY





WYŚLIJ
E-MAILEM

WERSJA
DO DRUKU

SUBSKRYBUJ
KANAŁ RSS


BĄDŹ ZE MNĄ NA BIEŻĄCO
NA FACEBOOKU I TWITTERZE


PODAJ E-MAIL I ZAPISZ SIĘ
DO NEWSLETTERA


Komentarze 

OD NAJSTARSZYCH  •  OD NAJNOWSZYCH
  
AKCEPTUJĘ ZASADY
29.08.2010, 21:35 #1
Mój stosunek po pewnych incydentach nigdy już się nie zmieni. Może nie był to jakiś poważny incydent, ale jednak. Nie lubię niedopatrzeń... [link]
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
29.08.2010, 21:53 #2
U Ciebie to wina była Poczty Polskiej. Dziwię się, że jeszcze ktoś korzysta z ich usług przelewowych... Szybciej to można na piechotę zanieść pieniądze na drugi koniec Polski :)
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
30.08.2010, 08:41 #3
Kubeł zimnej wody: za 160zł to dostajesz hosting, a nie serwer. Serwer to koszt ok 300zł brutto MIESIĘCZNIE.
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
30.08.2010, 08:56 #4
Aaa... przejęzyczenie :) Oczywiście Kacper ma rację.
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
31.08.2010, 09:40 #5
Nie, Janku. To była wina wina poczty Polskiej, tylko cal.pl, bo jak napisałem administratorom cal.pl, że wpłaciłem i pokazałem skan, to pieniądze od razu się znalazły! P.S. Dodaj powiadomienie mailem o nowych komentarzach do wpisu.
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
31.08.2010, 09:43 #6
Aha. Co do powiadomień, to musiałbym napisać nowy skrypt. Pomyślę o tym. :)
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
12.09.2010, 23:43 #7
Zobaczył, że chcą PESEL i od razu podziękował... Na cholerę im te dane?
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
06.02.2014, 13:06 #8
Serwus
Trafiłem na tego bloga poszukując rzeczowych i aktualnych opinii o kilku hostingach (z listy WHT) W tym momencie czytam właśnie o CAL.pl bo ceny ma bardzo przystępne. Zauważyłem jednak że zdania są podzielone i mają już siwą brodę w tym momencie. Jak wygląda w tym momencie jakość pomocy technicznej, w tym pomoc przy przenosinach strony www i e-sklepu ? Ważne są dla mnie również kopie zapasowe: to ile są przechowywane i jak je można przywracać. Straciłem już raz bezpowrotnie zawartość sklepu zanim zdążyłem się zorientować, więc to dla mnie bardzo ważny czynnik. Tu w opisach widzę tylko że tworzą te kopie, ale tyle to podaje każdy operator :\
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
06.02.2014, 13:44 #9
Mateuszu,
byłem w cal.pl przez 5 lat, do października 2013. Wbrew temu, co niektórzy o nich piszą, ja nie będę ich aż tak hejtował, bo przez 3-3,5 roku było naprawdę spoko. Wszystko co chciałem, to miałem. Czasami zdarzały się pewne problemy (o których chyba nawet tutaj pisałem), ale w gruncie rzeczy było znośnie. Poważnie zrobiło się dopiero po kilkukrotnych transferach między ich serwerami, czasami nawet bez mojej wiedzy. Poza tym bardzo często wykładało się moje tvpforum.pl, pojawiały się dziwne limity zapytań do bazy, choć i tak byłem wobec nich wyrozumiały. Dlaczego postanowiłem przenieść się do Progreso? Na pewno z ciekawości, ale również zależało mi stabilności i dostosowaniu ustawień serwera do mnie.
Na pomoc techniczną raczej nie narzekałem, z reguły szybko odpisywali i interweniowali. Ale czasami trzeba było kilka razy prosić o to samo. Wydaje mi się, że jeśli powierzysz im jakąś czynność to zrobią to. Ja miałem historię z bazą danych do ww. forum, ogromną bazę, ok. 120 MB, mnóstwo rekordów i nie dało się tego wrzucić przez sieć. Wrzuciłem więc plik .sql na FTP i mailowo poprosiłem o zaimportowanie. I zrobili to bez problemu.
Kopie zapasowe wiem, że robią codziennie i też wystarczy poprosić o coś konkretnego. Niby w cenniku mają tam zapisane chyba 45 zł netto, ale dla mnie robili za darmo, bo też nigdy nie pytałem o cenę. ;) Zresztą poprosiłem ich o to w ciągu tych 5 lat może kilka razy. Nie mam pojęcia ile są przechowywane, chyba do miesiąca? Można również bez problemu samemu stworzyć kopię zapasową przez DirectAdmin, ale tylko w nocy (godz. 1-8).
Pewnie mnie zapytasz jak ich oceniam, tak ogólnie. Szczerze: nie odradzam, bo są tani i jak na tą cenę solidni, ale jak masz jakiś większy projekt, to się mogą zdarzyć pewne zadyszki. Ale mam do nich sentyment, to przecież u nich zaczynałem ze swoją stroną, tak na serio w 2008 r., to wtedy jak byłem u nich spotkało mnie wiele miłych chwil, byli wyrozumiali dla mnie no i w ogóle. :)
Teraz jestem w Progreso (może ref link ? dzięki ;) i nie narzekam, wszystko w porządku, wysoki uptime, szybkie serwery, relatywnie tanio, świetny kontakt.
Na zakończenie powiem jedno: z serwerami to jest zawsze kupowanie w ciemno, jednym się trafi, innym nie. Dlatego warto maksymalnie wykorzystywać okres próbny. Jak będziesz miał jakieś jeszcze konkretne pytania - pisz śmiało. :)
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
Mateusz
11.02.2014, 17:02 #10
Ogromne dzięki za rzeczowe informacje. Nie spodziewałem się więcej niż dwóch zdań na krzyż, po tym jak bezwartościowe opinie wynalazłem w sieci. O czym się przekonałem to to, że tylko negatywne opinie o dostawcach mogą być rzeczowe i konkretnie punktować wiele minusów. Mamy już 2014 a mnie najtańsze usługi nie interesują wcale (takie przygody mam już za sobą). Najdroższe też w zasadzie nie, bo widzę jak to wygląda u największych operatorów. Pomoc techniczna, która nie pracuje z łachy, tylko za te pieniążki które m.in. zamierzam płacić, jest podstawą.

Oczywiście wszystko wgranicach zdrowego rozsądku, bo przecież nie mam prawa domagać się administracji i pomocy przy moim sklepie za stówę rocznie od obsługi hostingu, gdzie pierwsza lepsza firma oferująca takie usługi ryknęłaby śmiechem. Przykre, że sam byłem świadkiem takich wymagań przy najtańszych usługach :\
Odnośnie kopii zapasowych rzecz w tym, że zdalnie jakoś trzeba to wszystko spakować uprzednio, a przy niewielkiej pojemności konta to się po prostu nie zmieści. Tak samo w drugą stronę, bo potem też nie wepchnę tego na serwer i nie rozpakuję. Stąd kopie zapasowe tworzone przez hosting są mi bardzo na rękę, zwłaszcza jeśli są np. tworzone co tydzień i co miesiąc. Wtedy mogę pojechać na tydzień czy dwa urlopu i nie martwić się że mi wszystko wyfrunie w tym czasie (to mój bolesny przypadek). Czytam jeszcze o jakichś usługach zdalnych kopii zapasowych, ale to słono kosztuje od każdego gigabajta.

Progreso które podajesz właśnie przeglądam, taryfa malejąca wygląda ciekawie :)
Przegryzę się tylko z ceną w czasie okresu próbnego, bo normalna cena to 250. Zobaczymy czy nieco więcej grosza będzie tego warte.

ps. Do reflinków nie mam problemu. To i tak mały ekwiwalent za udzielenie wartościowych i pomocnych odpowiedzi.
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
Marek
19.01.2015, 13:05 #11
U mnie też się dobrze sprawdza ten dostawca - brak limitów, elastyczne taryfy a do tego miłe dodatki na start. Cal.pl to dobry start we własny biznes lub profesjonalną stronę www
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
Marek
10.12.2015, 19:34 #12
Mega odradzam mam u nich w cal. od kilku lat hosting. Ostatni chciałem założyć forum zainstalowałem php bb w czasie instalacji i konfiguracji pojawił się błąd na serwerze.Próbowałem to zmienić skontaktowałem się na : pomoc@cal.pla a tam w odpowiedzi na moją prośbę zamieszczam cytaty „Świadczymy usługi udostępniania serwerów i w tym zakresie udzielamy wsparcia”. Cal udostępnia serwery na których nic nie można zainstalować z tego wynika że to tylko dysk wirtualny i nic więcej.
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
Sonar
19.01.2016, 23:44 #13
Niestety cal.pl tylko teoretycznie tworzy kopie bezpieczeństwa danych. Jak się niedawno okazało ich moduł wykonujący kopie bazy MySQL był wadliwy, co spowodowało, że utraciłem wszystkie dane. Oczywiście pomimo zdefiniowania problemu firma nie poczuwa się do odpowiedzialności. Odradzam. Na rynku jest wiele firm o lepszej reputacji. No chyba, że ktoś lubi ryzyko i wielką niewiadomą.
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
15.02.2016, 16:26 #14
spierniczyli stronę przez migrację serwera, pomoc na fatalnym poziomie nigdy więcej cal.pl!!!
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
Michał
22.02.2016, 12:28 #15
Niestety cal.pl to firma nieprofesjonalna, brak odpowiedzi na pytanie, wymigiwanie się od odpowiedzi, można wiele napisać ale nie chcę już wspominać współpracy z tą firmą a także wymiany maili, zwłaszcza z właścicielem firmy, proponuję podszkolić się w obsłudze klienta, a słowo przepraszam już nie przejdzie im przez maila.
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
korte
06.07.2016, 16:28 #16
Nie rozumiem dlaczego - w takim budżecie jest wiele stabilnych serwerów z bardzo dobrym supportem, a firma o której piszesz jeszcze w dodatku potwornie spamuje. Gdzie widzisz jej plusy?
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
06.07.2016, 18:43 #17
@korte: Proszę zauważyć ile lat ma ten artykuł. Niedługo minie 6 lat od napisana. :) W tym czasie wiele się zmieniło, a ja w cal.pl nie jestem od 3 lat, bo wybrałem Progreso.
ODPOWIEDZ    NAPISZ NOWY
Pasja. Każdy ma swoją
Twitter
Newsletter
Podaj swój e-mail i zawsze bądź na bieżąco!
Wiadomości rozsyłam następnego dnia rano po publikacji nowego artykułu.
Tak samo jak Ty nie lubię spamu.